معرفی آسانسورهای خانگی

بالابر خانگی

بسیاری از افرادی که در خانه های چند طبقه زندگی می‌ کنند، ممکن است به مرور زمان با رفت و آمد از طریق راه پله به مشکل بربخورند. به خصوص برای افرادی که پا به سن گذاشته‌ اند یا دچار مشکلات حرکتی هستند و از ویلچر استفاده می‌ کنند، رفت و آمد از پله ‌ها بسیار سخت است یا امکان پذیر نخواهد بود. همین باعث شده که در خانه های 2 تا 4 طبقه قدیمی از آسانسورهای خانگی استفاده کنند. راحتی رفت و آمد با استفاده از این تجهیزات در منازل مسکونی قطعاً ساکنین این خانه ها را به این فکر وادار می‌ کند که از این محصولات استفاده کنند. متخصصین سایت آسیا هیدرولیک در ادامه این مطلب با معرفی آسانسورهای خانگی کمک می‌ کنند که این محصولات را بشناسید، نسبت به ویژگی‌ های مختلف آنها آگاهی داشته باشید تا به این شکل بتوانید در زمان خرید آسانسور و نصب آن تصمیمات بهتری بگیرید.

نصب آسانسور خانگی

آسانسورهای خانگی که ممکن است برخی از مدل‌ های آن با نام هوم لیفت در بازار شناخته شوند، امروزه استفاده فراوانی دارند. افزایش میانگین سنی و مشکلات مربوط به سطح سلامت عمده‌ ترین دلایلی هستند که باعث می‌ شود افراد بیشتر تصمیم به نصب آسانسور در منزل خود بگیرند. به شکلی که در 2 سال گذشته میزان تقاضا برای این محصولات چند برابر شده است. در خانه‌ های نوساز که قصد نصب آسانسور دارند، فضای مورد نیاز برای کابین، چاهک آسانسور، موتورخانه و… به صورت کامل در نظر گرفته می شود. از همین رو شرکتی که وظیفه نصب آسانسور را بر عهده دارد، به راحتی و بدون هیچ مشکلی می تواند روند کارهای مربوط به نصب این محصولات را پیش ببرد. اما وقتی قصد داریم برای یک منزل مسکونی قدیمی‌ که مسیر آسانسور، چاهک و… در آن تعبیه نشده است روند نصب آسانسور را طی کنیم، شاید مشکلاتی در این زمینه داشته باشیم. شرکتی که وظیفه نصب آسانسور در این خانه ها را دارد، باید ابتدا محاسبات مربوط به انتخاب بهترین قسمت برای آسانسور را انجام دهد و همین پیچیدگی کار را بالا می‌ برد. در چنین شرایطی باید مسیر مناسب برای آسانسور تخریب شده و موانعی که در مسیر حرکت کابین خواهند بود از بین بروند.

 انواع آسانسور‌ها در ساختمان مسکونی

برای معرفی بهتر آسانسور‌های خانگی بهتر است ابتدا با دو دسته بندی کلی از آسانسورها آشنا شوید:

●      آسانسور‌های معمولی

این آسانسورها دارای قسمت‌ های اصلی یک آسانسور معمولی می‌ باشد و برای نصب آنها با محل عبور کابین، چاهک، موتورخانه و… مشخص شود. این آسانسورها دارای دو نمونه کششی و هیدرولیکی هستند که هر کدام از انواع این محصولات دارای ویژگی‌ های خاص خود هستند. نیاز به حفر چاه، در نظر گرفتن محل کابین و… باعث می‌ شود تا از این محصولات بیشتر در خانه‌ های نوساز استفاده کنند. چرا که استفاده از آن‌ برای خانه‌ های قدیمی که تازه قصد نصب و راه اندازی آسانسور را دارند، کمی چالش برانگیز است.

●        آسانسورهای خانگی هیدرولیکی جک از بغل

ساختار این آسانسورها اجازه می دهد که بدون نیاز به چاهک آن‌ ها را راه اندازی کرد. از سوی دیگر امکان قرارگیری این آسانسورها در راه پله، بین فضای خالی نما، درون حیاط خلوت و… اجازه می‌ دهد که به راحتی از آنها بهره برداری کرد. این محصولات در بازار به نام آسانسور خانگی مشهور هستند و معمولا قدرت، ظرفیت، سرعت، ابعاد و طول مسافتی که می توانند جابجایی انجام دهند، از آسانسور‌های معمولی کمتر است.

 

فروش انواع آسانسور

 

آشنایی با آسانسورهای خانگی

اولین نکته که در مورد این آسانسورها باید بدانید این است که کوچک بودنشان اصلا روی کیفیت کارایی آنها تاثیری نخواهد داشت. تنها چیزی که کارایی این محصولات را تحت تاثیر قرار می‌دهد، استفاده از قطعات با کیفیت برای نصب و راه اندازی آنهاست. زمانی که سراغ فروشندگان معتبر بروید و از کیفیت محصول خریداری شده خود راضی باشید قطعا این محصولات گزینه‌های بسیار خوبی برای خانه‌ های دو تا سه طبقه هستند. البته در مواردی دیده شده است این محصولات را در ساختمان‌ های 4 طبقه نیز نصب کرده‌اند. البته در چنین شرایطی باید اهمیت بیشتری به امنیت آنها داد که احتمال بروز مشکلات گوناگون یا حوادث کمتر شود.

انواع آسانسورهای خانگی

آسانسورهای خانگی را معمولا به دو دسته زیر تقسیم می کنند:

●        تیپ هوم لیفت

این آسانسورها شباهت زیادی به آسانسورهای معمولی دارند، با این تفاوت که نحوه قرارگیری جک در آنها به شکلی است که نیاز به چاهک نخواهند داشت و از سوی دیگر برای راه اندازی آنها نیاز به برق تک فاز است. میزان جابجایی این آسانسورها بستگی به طول جک‌ ها دارد، همچنین ابعاد کوچک و استفاده از برق تک فاز برای کار باعث می شود این محصولات دارای محدودیت‌ هایی باشند. این محدودیت‌ ها عبارت است از: ظرفیت محدود 3 نفر و سرعت پایین که معمولا بیشتر از 20 سانتی متر بر ثانیه نیست.

●        تیپ بالابر خانگی

این محصولات ساختار مشابهی با بالابرهایی دارند که در کارگاه‌ ها و سایت‌ های صنعتی استفاده می شود. نحوه عملکردشان نیز با آنها مشابه است، با این تفاوت که برای حمل مسافر به طبقات مختلف، روی قسمت بالایی جک یک کابین قرار دارد. اضافه شدن سیستم کابین و سایر سیستم‌ های امنیتی که از بروز حوادث جلوگیری می‌ کند، باعث شده این محصولات با بالابرهای معمولی شباهت زیادی داشته باشند. البته محدودیت‌ های مربوط به آسانسورهای خانگی هوم لیفت برای این محصولات نیز وجود دارد. در ضمن ممکن است که کابین استفاده شده برای این نوع آسانسور خانگی صرفا یک صفحه فلزی باشد که اطراف آن برای امنیت بیشتر نرده قرار داده اند.

محدودیت‌ های استفاده از آسانسورهای خانگی

زمانی که مشتری قصد دارد برای خانه قدیمی (یا به طور کلی فاقد جایگاه آسانسور) یک سیستم آسانسور خانگی پیدا کند، حق انتخاب بسیار محدودی دارد. به عنوان مثال نمی توانید انتخاب کنید که ظرفیت آسانسور چقدر باشد، محل قرارگیری آن بر چه اساسی انتخاب شود و نوع یا مدل آن دقیقا چه باشد. چرا که در این زمینه‌ اولویت با نظر کارشناسان با تجربه است. برای انتخاب محل سوار شدن و پیاده شدن آسانسور شرکت طراحی کننده باید در نظر داشته باشد که روند سوار شدن و پیاده شدن از آسانسور در تمامی طبقات به راحتی انجام شود. از سوی دیگر در زمان نصب آسانسور خانگی در یک ساختمان باید به این موضوع دقت کرد که آیا آسانسور نصب شده در تمامی طبقات به شکل مناسبی نصب شده و استفاده از آن برای ساکنین تمامی طبقات به راحتی امکان پذیر است یا خیر.

مزایای استفاده از آسانسورهای خانگی

بهترین نوع آسانسورهای خانگی دارای سیستم هیدرولیکی هستند چرا که استفاده از سیستم‌ های هیدرولیکی در این محصولات باعث افزایش امنیت آنها نسبت به سایر  آسانسورهای مشابه شده است. از سوی دیگر سیستم هیدرولیک استفاده شده در آسانسور اجازه می‌ دهد روند استارت، حرکت و توقف به صورت نرم و بدون ضربه طی شود. این کار علاوه بر افزایش امنیت باعث بالا رفت عمر مفید این محصولات خواهد شد.

 

استفاده از این آسانسورها هیچ صدایی ندارد و باعث آزار ساکنین ساختمان نخواهد شد. اما در این میان قابلیت نصب این آسانسورها در تمامی خانه ها باعث می‌ شود شاهد افزایش استفاده از آنها به عنوان آسانسور خانگی باشیم. طراحی انعطاف پذیر این محصولات کمک می کند که بتوانید یک سیستم آسانسور ایمن و استاندارد با توجه به شرایط خود داشته باشید و این قطعا کمک زیادی به شما خواهد کرد.

 

متخصصین سایت آسیا هیدرولیک سالهاست که در زمینه فروش و نصب آسانسورهای خانگی تخصص دارند. به همین دلیل در صورتی که قصد خرید آسانسورهای خانگی را دارید، بهتر است که با ما تماس بگیرید تا اطلاعات ضروری که باید در این زمینه داشته باشید در اختیار شما قرار گیرد. متخصصین ما می توانند با بررسی شرایط ساختمان شما بهترین نوع آسانسور و محل نصب مناسب برای آن را به شما معرفی کنند. همچنین تجربه ما در سایر مراحل مانند نصب، استفاده و سرویس دهی دوره‌ ای می‌تواند برای شما مفید باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *