بالابر ثابت و کاربردهای آن

تولید کننده انواع بالابر

بالابرها وسایلی هستند که برای حمل افراد و تجهیزات مختلف به ارتفاع مختلف استفاده می شوند، همچنین در بسیاری از موارد برای کار در ارتفاعات بالا (به عنوان مثال در سقف یک سوله) از بالابرها استفاده میشود. بالابرها در مجموع به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم میشوند که از هر کدام از آنها در شرایط خاصی استفاده میشوند و به طور کلی بر اساس سیستم عملکرد خود به سه دسته کابلی، زنجیری و هیدرولیکی تقسیم میشوند. در این مطلب از سایت آسیا هیدرولیک در مورد بالابر ثابت و کاربردهای آن صحبت میکنیم و سایر اطلاعاتی ضروری در مورد این محصولات را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

معرفی بالابر ثابت

بالابرهای ثابت بیشتر در مواردی استفاده می شوند که شما قصد دارید وسایل، افراد و… را تا ارتفاع مشخصی در یک مکان ثابت بالا ببرید. این وسایل با توجه به محل استفاده و کاربری مد نظر شما می‌توانند متفاوت باشند. یکی از بخش‌های مهم در بالابرهای ثابت، جک مورد استفاده در آنهاست. این محصولات از نظر نحوه قرارگیری جک به سه دسته “جک غیر مستقیم، جک مستقیم از بغل و جک مستقیم از زیر” تقسیم می‌شوند. برای نصب و استفاده از بالابرهای ثابت شما نیاز دارید که یک چاهک (یا فضایی از قبل پیش بینی شده) برای جمع شدن جک در نظر بگیرید. مشخصات و مزایای بالابر ثابت عبارتند از:

  • نصب بسیار آسان و سریع
  • حرکت بدون لرزش، بدون صدا و کاملاً روان
  • قابلیت جابجایی بالابر در نمونه‌های جک غیر مستقیم
  • امکان پایین آوردن سکوی بالابر به‌ آرامی در شرایطی که برق قطع شده است.
  • استفاده از موتور تکفاز و سه فاز در شرایط مختلف
  • ساختار ساده و پرقدرت

یکی از موارد بسیار مهمی که در زمان خرید بالابر باید به یاد داشته باشید این است که مطمئن شوید که محصول مورد نظر شما از امنیت کافی برخوردار است. تجهیزاتی که برای بالا بردن امنیت بالابر استفاده می‌شوند عبارتند از: “ایست مکانیکی بالای دکل، سیستم فرود اضطراری، سوئیچ‌های ایمنی، نرده امگا و محافظ دکل” البته در زمینه ایمنی باید این موضوع مهم را مد نظر داشته باشید که اگر از بالابرهایی با قدرت کمتر برای انجام کارهای سنگین استفاده کنید، امنیت خود را به خطر انداخته‌اید. نکته بعدی در مورد بالابر ثابت این است که شرکتی که از آن محصول مورد نظر خود را خریداری میکنید موظف است که متخصص مورد نظر خود را برای نصب بالابر بفرستد تا از نصب درست و اصولی بالابر مطمئن شوند. مورد نهایی که در این بخش به آن می‌پردازیم قیمت بالابر ثابت است، قیمت این محصولات به عواملی مانند: ساده یا هیدرولیک بودن، نحوه فعالیت دستگاه، کاربرد مورد نظر شما و مدل بستگی دارد. شما می‌توانید از بخش محصولات گزینه بالابر ثابت را انتخاب کرده و با بالابرهای شرکت آسیا هیدرولیک بیشتر آشنا شوید.

 

 

انواع بالابر ثابت از نظر ساختار

برای شناخت بهتر بالابر ثابت و کاربردهای آن بهتر است که با دو نوع بالابر زیر که بیشترین کاربرد را دارند آشنا شوید:

  • بالابر ثابت زنجیری و کابلی

در اصل بالابرهای زنجیر و کابلی دو نوع بالابر مختلف هستند که ساختاری تقریباً مشابه دارند. نیروی مورد نیاز این بالابر ها از طریق یک موتور الکتریکی یا وینچ تامین می گردد و روند کارکرد آنها به این صورت است که وینچ کابل یا زنجیر متصل شده به سبد بالابر را بالا و پایین میکند. امنیت در این نوع بالابر پایین است و به همین دلیل در مکان‌هایی استفاده می شود که ارتفاع شما زیاد بالا نیست و از طرفی بار بسیار سنگینی را نمی‌خواهید جابجا کنید. برای جلوگیری از هرگونه حادثه در زمان استفاده از این بالابرها کافی است که آنها را به صورت منظم مورد بازرسی قرار دهید.

  • بالابر ثابت آکاردئونی

روند عملکرد این نوع بالابر مانند یک قیچی یا آکاردئون است که توسط یک جک هیدرولیکی باز میشود و به ارتفاع مورد نظر شما می‌رسد. ایمنی بالا، ظرفیت زیاد و پرقدرت بودن ویژگی‌های اصلی این نوع بالابر است.

نکته مهمی که باید در زمان خرید بالابر حتما در نظر داشته باشید این است که کاربرد بالابر ثابت است که انواع این محصولات را مشخص میکند. بالابرها به طور کلی به دو دسته بالابر صنعتی (بالابر هیدرولیکی) و بالابر خانگی تقسیم میشوند که هر کدام از این دسته بندی‌ها محصولات متنوعی را در خود جای داده‌اند که میتوانند از آنها در مکان‌هایی مانند فروشگاه‌های بزرگ، مغازه‌ها، رستوران‌ها، کارگاه‌ها، ساخت و ساز و… مورد استفاده قرار بگیرند.

 

 

جک هیدرولیکی

 

 بالابر صنعتی هیدرولیک

بعضا دیده میشود که بالابرهای صنعتی را با آسانسور هیدرولیک در یک دسته بندی قرار میدهند که البته این امر کاملا اشتباه است؛ کاربری و ساختار بالابرها به طور کلی با آسانسور متفاوت است. اما در بسیاری از موارد دیده میشود که بالابرهای آکاردئونی را آسانسور هیدرولیک نیز می نامند. استفاده از بالابر در کارگاه های بزرگ به نیروی کار شما این امکان را میدهد که با ایمنی بیشتر و تسلط بالا کارهای خود را انجام دهد. امروزه استفاده از این تجهیزات در محیطهای صنعتی امری ضروری است که به پیشبرد کارهای شما کمک بسیاری میکند، شما با استفاده از این بالابرها میتوانید بخشی از بارگیری و تخلیه بار از ماشین‌های سنگین را به راحتی انجام دهید، به همین دلیل است که از این تجهیزات در بندرگاه‌ها استفاده میشود. از سوی دیگر انجام فعالیت‌هایی مانند سیم کشی و تامین برق در سوله‌هایی که سقف بلندی دارند با استفاده از بالابر بسیار راحت خواهد بود، به خصوص اگر شما از نمونه‌های بالابر آکاردئونی چرخ دار استفاده کنید به راحتی می‌توانید بالابر را به قسمت‌های دیگر پروژه مورد نظر خود ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *