موتورها و شیر برقی های آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک آسیا هیدرولیک

موتورها و شیرهای برقی آسانسور هیدرولیک بخش‌ های بسیار مهمی از این تجهیزات هستند که نقش به سزایی در عملکرد این تجهیزات دارند. وظیفه موتورها به جریان درآوردن روغن و هدایت آن به سمت جک‌ ها می‌ باشد و شیرهای برقی این جریان روغن را برای اعمال کنترل بهتر روی حرکت جک تنظیم می‌ کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد مکانیزه شدن بسیاری از تجهیزات در عرصه‌ های مختلف هستیم و شیرهای هیدرولیک برقی نیز یکی از این تجهیزات هستند. در ادامه این مطلب از سایت آسیا هیدرولیک توضیحاتی را در خصوص موتورها و شیرهای برقی آسانسور هیدرولیک با شما در میان می گذاریم تا با این محصولات بیشتر آشنا شوید.

 

فروش آسانسور هیدرولیک

موتور آسانسور هیدرولیک

وظیفه موتور در آسانسور هیدرولیک پمپاژ روغن هیدرولیک می‌ باشد و در پاوریونیت مجموعه ی آسانسور هیدرولیک قرار می‌ گیرد. زمانی که پمپ هیدرولیکی به کار می‌ افتد، روغن با فشار کنترل شده و وارد جک هیدرولیک شده و به این صورت باعث به حرکت در آمدن جک‌ ها می شود. در آسانسورهای هیدرولیک به طور کلی از دو نوع موتور استفاده می‌ شود که عبارتند از:

 

●        موتور الکتریکی خشک

این الکتروموتورها معمولاً در کنار یا بالای مخزن روغن قرار می‌گیرند و در نمونه‌ های سه فاز و تکفاز تولید و به بازار عرضه می‌ شوند. این موتورها معمولاً در بالابرهای هیدرولیک مورد استفاده قرار می‌گیرند که در شرایط خاص برای آسانسور‌ها استفاده می‌ شوند و به طور کلی در این زمینه کاربرد دارد.

 

●        الکتروموتور غرق شده در روغن

الکتروموتورها درون پاوریونیت هیدرولیک قرار گرفته و کار می‌ کنند. بیشترین استفاده این موتورها در آسانسور هیدرولیک است و به کارگیری آن‌ مزایای زیادی را در اختیار شما قرار میدهد که عبارتند از: ” مصرف پایین برق، کارکرد بدون سر و صدا  که باعث می‌ شود دیگر نیازی به سیستم‌ های خنک کننده نداشته باشید.

موتورهای الکتریکی به کار رفته در در آسانسور هیدرولیک معمولاً دارای انواع مختلفی هستند که آنها را باید با توجه به فضای مورد نظر، ظرفیت آسانسور، تعداد طبقات آسانسور و کاربری که برای آسانسور مد نظر دارید، انتخاب نمایید. امروزه برندهای مختلفی اقدام به تولید این موتورهای الکتریکی کرده و برای مصارف گوناگون این محصولات را با مقدار توان متفاوتی به بازار وارد می‌ کنند.

 

شیرهای برقی آسانسور هیدرولیک

شیرهای برقی آسانسور هیدرولیک به شما این امکان را می‌ دهند که بتوانید شدت و میزان روغنی که به محفظه پیستون جک هیدرولیک وارد می شود را کنترل کنید. با کنترل میزان روغن وارد شده به جک، شما می‌ توانید به راحتی کابین آسانسور مورد نظر خود را با سرعت دلخواه و تا جایی که مایلید جا به جا کنید. زمانی که در آسانسور طبقه مورد نظر را انتخاب می‌ کنید، این شیرهای برقی آسانسور هیدرولیک هستند که با سرعتی که از پیش تعیین شده شما را تا طبقه مورد نظر بالا یا پایین میبرند. از همین رو این تجهیزات اهمیت بالایی دارند و در زمان خرید شیر برقی هیدرولیک باید توجه ویژه‌ ای به کیفیت، امکانات مختلف شیرها و… داشته باشید. شیرهای برقی هیدرولیکی دارای تنوع بسیار بالایی هستند و از آنها در صنایع مختلفی استفاده می شود. ساختار این شیرها چنین است که یک بوبین متصل شده به برق در زمانی که شما فرمان می‌ دهید، فعال شده و باعث باز یا بسته شدن شیر می شود. این شیرها می‌توانند بسته به نیاز شما تا اندازه‌ های متفاوتی باز شوند و به این ترتیب روند جریان روغن را بهتر کنترل کنند.

 

چرا در آسانسور از شیر برقی استفاده می‌کنند؟

در زمان استفاده از آسانسور نیاز است که بتوانیم روی روند حرکت آن (مواردی مانند مسافت، سرعت و…) کنترل دقیق داشته باشیم. در این حالت می توانیم محل توقف کابین‌ها را مشخص کنیم و به این صورت در زمان استفاده از آسانسور به مشکل برنخوریم. استفاده از شیرهای برقی هیدرولیکی آسانسور باعث می شود که روند حرکت و ایستادن این محصولات بین طبقات بسیار نرم و راحت انجام شود. همین باعث افزایش طول عمر بقیه قسمت های آسانسور و امنیت نهایی تجهیزات مورد نظر می‌ شود. ممکن است بسیاری تصور کنند که می‌ توان با استفاده از ابزاری ساده تر از شیرهای برقی، روند جریان روغن را کنترل کرد. اما در ادامه مزایای این شیرها را با هم مورد بررسی قرار می دهیم تا به صورت کامل با ویژگی‌ های مثبت این محصولات آشنا شده و به لزوم استفاده از آنها پی ببرید.

 

●        بهتر شدن عملکرد موتور

استفاده از شیر‌های غیر تخصصی باعث می‌ شود که فشار زیادی روی بقیه قسمت‌ های آسانسور هیدرولیک و به خصوص الکتروموتور وارد شود، اما به کارگیری شیرهای هیدرولیکی مخصوص باعث کاهش فشار و افزایش طول عمر سایر قسمت‌های تجهیزات شما خواهد شد.

 

●        امکان داشتن دِبی متغیر

در بیشتر سیستم‌ های هیدرولیکی ما صرفا شاهد جابجایی با سرعتی خاص و ثابت هستیم. اما در آسانسور‌های هیدرولیکی که در آنها از شیرهای برقی مخصوص این سیستم‌ ها استفاده شده است، می‌ توانید به راحتی سرعت باز و بسته شدن جک‌ ها را کنترل کنید. در نمونه شیرهای برقی چند حالته میتوانید به سادگی در طول زمان سرعت‌ های گوناگونی داشته باشید.

 

●        حرکت دقیق

یکی از موارد مهم در خصوص استفاده از آسانسورها این است که در زمان ایستادن کابین در طبقات مختلف؛ محل توقف کاملا دقیق باشد تا مشکلی برای استفاده کنندگان از آسانسور رخ ندهد. در بین تمامی شیرهای استفاده شده در آسانسورهای هیدرولیک، فقط نمونه‌ های برقی هستند که دقت کافی را دارند و با خیال راحت میتوان از آنها استفاده کرد.

 

●        داشتن حرکت نرم در تمامی مسیر

حرکت نرم و بدون ضربه از ویژگی‌ های یک سیستم آسانسور با کیفیت است. استفاده از شیرهای برقی این اجازه را می دهد که حرکت آسانسور بسیار ملایم و بدون دردسر باشد. به این صورت شما زمان سوار شدن در این آسانسورها، در زمان استارت حرکت، رفتن به سمت طبقه مورد نظرتان و توقف هیچگونه ضربه‌ ای را احساس نخواهید کرد.

 

  • طراحی کم حجم

این شیرها فضای کمی را اشغال می‌کنند و به همین دلیل به راحتی در بخش‌ های مورد نیاز سیستم می توانید از آنها استفاده کنید. به طور کلی می‌ توان گفت که شیرهای برقی هیدرولیکی از نمونه شیرهای کامپکت به حساب می‌ آیند.

امیدواریم که به طور کامل با موتورها و شیر برقی‌های آسانسور هیدرولیک آشنا شده باشید و بتوانید با استفاده از اطلاعاتی که در این مقاله به شما داده شد، تصمیم گیری درستی در زمینه انتخاب و خرید بخش های مختلف آسانسور داشته باشید. فراموش نکنید که قیمت شیرهای برقی هیدرولیکی معمولا بیشتر از انواع ساده است، اما پرداخت هزینه اولیه تقریبا بالا (نسبت به سایر نمونه‌ ها) در ابتدای کار می تواند باعث شود که در آینده هزینه‌ های کمتری را برای سرویس دهی و تعمیر بخش های مختلف سیستم آسانسور هیدرولیک پرداخت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *