مزایای آسانسور هیدرولیک

آسیا هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک امروزه کاربرد گسترده‌ ای در ساختمان‌ هایی با کاربری مختلف دارند. از آنجایی که این محصولات مزایای زیادی را در اختیار مشتریان می‌ گذارند، طرفداران زیادی پیدا کرده‌ اند. این آسانسورها به شکل ساده از یک برد کنترلی، تعدادی سنسور، پیستون، الکتروموتوری برای پمپاژ کردن روغن و یک مخزن روغن تشکیل شده‌ اند. زمانی که شما با استفاده از برد کنترلی به آسانسور فرمان حرکت به سمت طبقات بالا یا پایین را می‌ دهید، این دستور به شیر تنظیم فشار می‌ رسد و با کنترل فشار روغن در سیستم هیدرولیک، آسانسور شما به حرکت در می‌ آید. دانستن مزایای آسانسور هیدرولیک به شما کمک می‌ کند که قبل از خرید پارامتر‌های بیشتری را در خصوص این محصولات مورد بررسی قرار دهید. به همین دلیل در این مطلب ما ابتدا توضیحات کوتاهی را در خصوص عملکرد این محصولات در اختیار شما قرار می‌ دهیم و سپس سراغ بیان مزایای آسانسور هیدرولیک می‌ رویم.

آسانسور هیدرولیک چطور کار می کند؟
توان مورد نیاز آسانسور هیدرولیک در اصل از یک پیستون داخل سیلندر حرکت می‌ کند، تامین می‌ شود. وظیفه به حرکت درآوردن روغن بر عهده یک موتور الکتریکی است که بسته به نوع آسانسور، کاربرد و ظرفیت آن؛ نوع موتور الکتریکی شما مشخص می‌ شود. این آسانسورها معمولاً بیشتر در ساختمان های ۵ تا ۶ طبقه مورد استفاده قرار می‌ گیرند و نمونه‌ های پیشرفته‌ تر آن را می‌ توان در ساختمان های ۸ طبقه نیز استفاده کرد.
برخلاف سایر انواع آسانسور در نمونه‌ های هیدرولیکی از سیستم‌ های کششی اصلی و اضافی، سیستم‌ های کششی بی‌دنده و با‌دنده استفاده نمی‌ شود. وجود سوپاپ‌ ها در ساختار این آسانسور باعث شده که در زمان فرود حرکتی آرام و بدون ضربه داشته باشد و از طرفی در زمان رفتن به سمت بالا نیز شما هیچ گونه ضربه‌ ای را احساس نخواهید کرد. به طور کلی آسانسورهای هیدرولیک موجود در بازار معمولاً به سه دسته تقسیم می‌ شوند که عبارتند از: «آسانسور هیدرولیکی طنابی، آسانسور هیدرولیک بدون چاهک و آسانسور هیدرولیک دارای چاهک» اینکه از کدام نوع آسانسور برای خانه یا مکان مورد نظر خود استفاده کنید به نوع کاربری و شرایط محل نصب آسانسور بستگی دارد.

مزایای آسانسور هیدرولیک چیست؟
مزایای آسانسور هیدرولیک دقیقاً تمامی دلایلی هستند که امروزه مشتریان این محصولات را برای ساختمان‌ های خود انتخاب میکنند. این موارد عبارتند از:
● روند نصب این آسانسورها چنین است که بارهای درون آسانسور و یا وزن کلی آسانسور کاملاً بر روی سطح چاه سوار است و هیچ فشاری به قسمت‌ های مختلف ساختمان وارد نخواهد شد.
● آسانسورهای هیدرولیکی جک پهلو فضای کمتری را نسبت به سایر محصولات مشابه اشغال می‌ کنند. این اجازه می‌ دهد که روند طراحی کابین و سایر قسمت‌ های معماری مربوط به اطراف محل آسانسور بهتر انجام شود.
● در نمونه‌ هایی از آسانسور که موتورخانه در بخش پایینی قرار می‌ گیرد، سازه آسانسور سبک‌تر شده و نیاز به استفاده از قطعات پرقدرت‌ تر برای تحمل بار پایین می‌ آید.
● در نمونه‌ هایی از آسانسور هیدرولیک نیاز به موتورخانه ندارند، شما می‌ توانید در بالاترین قسمت آسانسور طراحی فضای زیباتری داشته باشید.
● از آنجایی که قدرت مورد نیاز آسانسور هیدرولیک توسط شیلنگ های فشار قوی قابل انعطاف و روغن مخصوص انجام می‌ شود، طراحان می‌ توانند موتورخانه آسانسور را حتی در فاصله ۱۲ متری از بخش آسانسور احداث کنند. این باعث می‌شود که بتوان از فضاهای پرت ساختمان بهره‌برداری موثری کرد.
● در روند نصب آسانسور‌های هیدرولیک کارهای سازه‌ ای نسبت به سایر انواع آسانسور کمتر است. همین باعث می‌ شود هزینه‌ های شما تا حد قابل توجهی در زمان نصب کاهش یابد.
● امکان استفاده از سیستم پاراشوت به شما اجازه می‌ دهد که بخش گاورنر آسانسور را حذف کنید و همین باعث کاهش هزینه‌ های مربوط به سرویس و نگهداری آسانسور خواهد شد.
● از آنجایی که الکتروموتور مورد استفاده در آسانسور هیدرولیک در داخل روغن قرار گرفته است، شرایط کار بهتری دارد. این موضوع باعث می‌ شود عمر مفید الکترو موتور آسانسور شما افزایش یابد و تا حد زیادی از سوختن آن جلوگیری می‌ کند.
● به دلیل کاهش قطعات متحرک در آسانسورهای هیدرولیک و وجود روغن مخصوص در بین سایر اعضای متحرک این وسایل، استهلاک قسمت‌ ها کاهش و عمر آسانسور طولانی تر می‌ شود.
● نگهداری از آسانسورهای هیدرولیک راحت‌ تر و هزینه سرویس دهی دوره آنها کمتر است.
● روند نصب این محصولات و انجام سرویس‌ های مختلف نسبت به سایر انواع آسانسور از ایمنی بسیار بالاتری برخوردار است.
● به کارگیری شیر‌های قابل تنظیم و سیستم‌ های هوشمند در این آسانسورها، باعث شده که روند حرکت دقیق تری داشته باشند.
● از آنجایی که در آسانسورهای هیدرولیکی از وزنه تعادل استفاده نمی‌ کنند، باید سراغ الکتروموتورهای با قدرت بیشتر برویم. اما زمانی که آسانسور در حال حرکت به سمت پایین است، قسمت پاوریونیت خاموش شده و نیروی مورد نیاز برای حرکت به سمت پایین از طریق جاذبه تامین می‌ شود. این موضوع باعث شده آسانسورهای هیدرولیکی نسبت به سایر انواع آسانسور تا ۲۵ درصد در مصرف انرژی صرفه‌ جویی کنند.
● تامین نیروی حرکتی آسانسور در زمان حرکت رو به پایین به وسیله جاذبه باعث شده خطراتی مانند افتادن ناگهانی و… به طور کلی دفع شوند.
د استفاده از شیر کنترل فشار استاتیکی در آسانسور هیدرولیک اجازه کنترل وزن دقیق را به ما می‌دهد.
● عمر مفید آسانسورهای هیدرولیکی نسبت به سایر انواع آسانسور بسیار بیشتر است و همین باعث شده که در زمان خرید این آسانسورها انتخاب‌ های به صرفه تری باشند.

 

آسیا هیدرولیک

 

معایب آسانسور هیدرولیک
اگر در زمان خرید فقط به مزایای آسانسور هیدرولیکی دقت کنید، ممکن است خرید شما غیر عاقلانه باشد. به همین دلیل است که توجه به معایب این محصولات می‌ تواند ویژگی‌ های کلیدی بیشتری در خصوص آنها را برای شما مشخص کند و به این صورت انتخاب هوشمندانه‌ تری داشته باشید. در ادامه معایب آسانسور هیدرولیک را با هم مورد بررسی قرار می‌ دهیم.
● اگر آسانسور هیدرولیکی مورد نظر شما قدیمی باشد، خطر نشت روغن به محیط وجود دارد و همین ممکن است باعث ایجاد آلودگی شود. از سوی دیگر این آسانسور‌های قدیمی دارای یک الکتروموتور خارج از تانکر هستند که باعث می‌ شود سر و صدای زیادی داشته باشند. پس بهتر است در زمان خرید سراغ آسانسورهای هیدرولیکی مدرن بروید.
● نمی‌ توان از آسانسورهای هیدرولیکی برای ساختمان‌های بیشتر از ۸ طبقه استفاده کرد.
ا سرعت حرکت این آسانسور‌ها کمتر از آسانسورهای کششی می‌ باشد.
● از آنجایی که قطعات مورد استفاده در آسانسورهای هیدرولیک همه تولید خارج از کشور هستند، قیمت بالاتری نسبت به سایر نمونه‌های آسانسور دارند. اما این تفاوت قیمت در طول زمان و با صرفه جویی در هزینه‌ های نگهداری تأمین خواهد شد.
● سرویس و نگهداری دوره‌ ای در آسانسورهای هیدرولیکی باید توسط افراد متخصص انجام شود و نیاز به آگاهی بیشتری در زمینه ساختاری آسانسورها دارد. در صورتی که این سرویس دهی‌ توسط افراد بدون آگاهی و تجربه انجام شود، عمر قطعات مختلف آسانسور شما کاهش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *