درب های لولایی آسانسور

آسانسور هیدرولیک آسیا هیدرولیک

درب های لولایی آسانسور که در طبقات مختلف یک ساختمان استفاده می‌ شوند، وظیفه حفاظت از افراد در برابر سقوط در چاه آسانسور را برعهده دارند. نوع دیگری از درب طبقات آسانسور وجود دارد که به عنوان درب تمام اتوماتیک شناخته می‌ شوند. معمولا از درب‌ های تمام اتوماتیک در ساختمان‌ های بزرگ و از درب‌ های لولایی آسانسور در ساختمان‌ های کوچکتر استفاده می‌ کنند (البته این به هیچ عنوان یک اصل کلی نیست، صرفاً نتیجه مشاهداتی بر اساس استفاده مشتریان است). این درب‌ ها ساختار بسیار ساده ‌‎ای دارند و از لحاظ قیمت نسبت به سایر نمونه‌ های مشابه در بازار به صرفه‌ تر هستند. قبل از اقدام به خرید درب آسانسور بهتر است در خصوص ویژگی‌ های مختلف این محصولات اطلاعات مفیدی به دست آورید تا خرید هوشمندانه‌ ای داشته باشید.

ساختار درب‌ های لولایی آسانسور

همانطور که از اسم این محصولات می‌ توانید بفهمید مسافران در زمان سوار شدن یا پیاده شدن آسانسور باید به صورت دستی این درب‌ ها را باز یا بسته کنند. یکی از ویژگی‌ های اصلی این محصولات ابعاد بهینه سازی شده آنهاست، چون عرض محیطی که اشغال می‌ کنند کمتر از انواع مختلف درب طبقات آسانسور است. به طور ساده این محصولات دارای یک چهارچوب و درب می باشند. در ادامه ویژگی‌ های کلیدی این درب ها را با هم بررسی می‌ کنیم.
سایز استاندارد برای محصولات معمولاً ۷۰ و ۸۰ است که به صورت پیش ساخته آماده شده‌ اند. البته برای نمونه‌ های درب دولنگه این سایز می تواند متفاوت باشد.
● استفاده از دستگاه‌ های CNC پیشرفته در مراحل تولید اجازه می‌ دهد قسمت‌ های برش خورده بسیار دقیق و بدون پلیسه باشند.
● برای داشتن جلوه بهتر و جلوگیری از زنگ زدن و فرسایش در طول زمان، از رنگ الکترواستاتیک برای این محصولات استفاده می‌ شود.
● ارتفاع استاندارد این درب‌ها ۲ متر است.
● ضخامت ورق استفاده شده برای لنگه این درب‌ها ۱.۵ میلیمتر می‌ باشد. همچنین ورق به کار رفته برای چارچوب آن ‌ها دارای ضخامت ۲ میلیمتر است.
● در این محصولات از ورق های فولادی با کیفیت استفاده شده است.
● یراق آلات مختلف مانند لولاها، دستگیره و… قطعات اساسی در این محصولات هستند.

 

انتخاب درب‌ های لولایی آسانسور

در زمان انتخاب درب‌ های لولایی آسانسور باید به فاکتورهای مختلفی توجه کنید. دانستن نکات مهم انتخاب درب‌ های لولایی آسانسور کمک می‌ کند بودجه‌ ای که به این مسئله اختصاص داده‌ اید را هوشمندانه‌ تر مصرف کنید.
● توجه به رنگ: این درب‌ ها در طرح‌ ها و رنگ‌ های مختلفی تولید می‌ شوند. در زمان خرید آنها باید به این مسئله دقت کنید که طرح و رنگ درب مورد نظر با سایر قسمت های ساختمان همخوانی داشته باشد.
● حتماً سراغ محصولات بروید که استحکام کافی دارند.
● در صورتی که قصد خرید دربهای دولنگه را دارید، باید حتماً به ابعاد آنها توجه کنید.
● بهتر است در زمان خرید به این موضوع دقت داشته باشید که درب‌ های لولایی آسانسور دارای ضمانت می‌ باشند.
● به کیفیت یراق آلات درب توجه ویژه داشته باشید.
● اتصالات انجام شده مانند جوش، پرچ و… باید کاملا با کیفیت باشند تا به مرور زمان و در اثر باز یا بسته شدن‌ های متوالی خراب نشوند.

 

خرید قطعات آسانسور

انواع درب ‌های لولایی آسانسور

از نظر ویژگی‌ های ظاهری درب‌ های آسانسور لولایی به دسته بندی‌ های مختلفی تقسیم بندی می‌ شوند. شکل ظاهری، وزن و سایز درب موارد تعیین کننده انواع این محصولات هستند. از سوی دیگر استفاده از مواد اولیه مختلف این اجازه را به تولیدکنندگان درب‌ ها می‌ دهد که بتوانند محصولاتی با ویژگی‌ هایی متفاوت در اختیار مشتریان خود بگذارند و به این صورت اجازه داشته باشند. به همین دلیل ممکن است علاوه بر درب‌ های لولایی آسانسور فلزی، نمونه‌ای درب‌های تولید شده با MDF را نیز پیدا کنید. از سوی دیگر استفاده از یراق آلات مختلف روی انواع مختلف این محصولات باعث شده که تنوع درب‌های لولایی آسانسور بیشتر شوند.

امنیت درب‌ های لولایی آسانسور

امنیت بخش‌ های مختلف استفاده شده در سیستم آسانسور اهمیت بالایی دارد، به همین دلیل همواره در زمان نصب آسانسورها افراد متخصص وضعیت نصب بخش‌ های مختلف را با توجه به استانداردهای وضع شده مورد بررسی قرار می دهند. همچنین مهندسین ناظر نیز طبق این استانداردها تاییدیه‌ های لازم را برای استفاده کنندگان صادر می کنند. شناخت این استاندارد‌ها اجازه می دهد در زمان خرید سراغ محصولاتی بروید که نصب آنها از نظر ایمنی مشکلی نداشته باشد. استاندارد‌های وضع شده در این زمینه شامل حال درب‌ های آسانسور نیز می‌ شود و جزء ضروری‌ ترین نکاتی است که در زمان خرید باید به یاد داشته باشید. در ادامه این موارد را با هم بررسی کرده و اطلاعات مفیدی در این زمینه را با شما به اشتراک می گذاریم.

استاندارد درب ‌های لولایی آسانسور

استاندارد‌های وضع شده در خصوص درب آسانسور شامل بند‌ها و مواد گوناگونی است که در ادامه نگاهی به چکیده این موارد مهم می‌ اندازیم.
● طول درب طبقات آسانسور باید حداقل 195 سانتیمتر باشد. همچنین عرض این درب باید نهایتاً 5 سانتی متر از دو طرف کابین بیشتر شود.
● طراحی درب باید به شکلی باشد که در زمان رفت و آمد فضای کافی را در اختیار افراد بگذارد تا به این صورت از خطراتی مانند جراحت، پارگی لباس، گیر کردن لای درب و… جلوگیری شود.
● درب های لولایی آسانسور باید به شکلی طراحی شوند که در زمان باز یا بسته شدن به صورت ناگهانی عمل نکنند و سیستمی برای کنترل نیروی وارد شده به در وجود داشته باشد. اینطور روند باز یا بسته شدن بسیار روان و آرام انجام خواهد شد.
● به صورت استاندارد درب طبقات آسانسور که درب‌ های لولایی نیز جزء آنها هستند، باید سیستمی وجود داشته باشد که از باز شدن درب قبل از رسیدن کابین به طبقه جلوگیری کند. اینطور احتمال سقوط افراد به درون چاه آسانسور تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌ کند.
● برای جلوگیری از قیچی شدن بین درب طبقه و کابین آسانسور باید سیستمی وجود داشته باشد که تا وقتی درب بسته نشده است، اجازه حرکت به کابین را ندهد.
● قفل‌ های استفاده شده برای این درب‌ ها باید محکم باشند و مقاومت خوبی در برابر ضربه از خود نشان دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *