انواع شیرهای بلین آلمان

فروش شیر برقی آسانسور

در سال‌ های اخیر پیشرفت حوزه هیدرولیک صنعت تولید آسانسور و بالابر را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. تجهیزات مختلف هیدرولیک به کار رفته در یک سیستم آسانسور نقش بسیار مهمی را در عملکرد این تجهیزات ایفا می‌ کنند. یکی از تجهیزات مهم به کار رفته در این سیستم‌ ها شیر هیدرولیک می‌ باشد. شیرهای هیدرولیک دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها بسته به نیاز شما می‌ تواند کاربرد خود را داشته باشند. شرکت‌ های مختلفی در تمام دنیا اقدام به تولید شیرهای هیدرولیک می‌ کنند که می‌ توان گفت یکی از بهترین برند‌های تولید کننده شیر هیدرولیک، شرکت آلمانی بلین می‌ باشد. در ادامه این مطلب از سایت آسیا هیدرولیک بیشتر در خصوص انواع شیرهای بلین آلمان صحبت خواهیم کرد و نکات مهمی را در این زمینه با شما در میان می‌ گذاریم.

 

شیربلین

 

معرفی شیرهای هیدرولیک بلین آلمان

شرکت بلین آلمان یکی از تولیدکنندگان پیشتاز در زمینه انواع تجهیزات هیدرولیک است که در سال‌ های اخیر توانسته شیرهای با کیفیتی را در نمونه‌ های مختلف روانه بازار کند. بسته به کاربرد این محصولات می‌ توانند دارای انواع مختلفی باشند. به عنوان مثال سایز این شیرها برای سیستم هایی با قدرت مختلف، متفاوت خواهد بود. استفاده از بوبین‌ های مخصوص در این شیرها اجازه می‌ دهد که کنترل بیشتری روی روند حرکت آسانسور یا بالابر هیدرولیک داشته باشید. انواع شیرهای بلین آلمان بر اساس تعداد بوبین می ‌تواند به چهار دسته ۱ تا ۴ بوبین تقسیم شوند. استفاده از سیستم الکتریکی دقیق باعث شده تا تمامی شرکت‌ ها و افراد فعال در زمینه نصب و تجهیزات آسانسور و بالابر، در تمام دنیا از شیرهای بلین استفاده کنند. همچنین انواع این محصولات از نظر سایز بندی عبارتند از:

  • شیرهای ½
  • شیرهای ¾
  • شیرهای ¼
  • شیرهای 1
  • شیرهای 2
  • شیرهای 2 ½

نحوه عملکرد شیرهای برقی هیدرولیک بلین آلمان

شیر هیدرولیک بلین دارای یک مکانیزم قطع و وصل الکتریکی می‌ باشد که به وسیله یک بوبین برقی کنترل می‌ شود. قطع و وصل شدن جریان برق این بوبین باعث عملکرد آن و در نتیجه قطع، وصل یا کنترل میزان جریان مایع هیدرولیک خواهد شد. پس در سیستم‌ هایی که از شیرهای برقی هیدرولیک استفاده می‌ شود، کافیست که جریان برق ورودی بوبین‌ های مربوط به هر شیر را به صورت جداگانه کنترل کنیم تا عملکرد کلیه سیستم آسانسور هیدرولیک یا بالابر را تحت کنترل خود داشته باشیم. فناوری بالای تولید شرکت بلین آلمان در زمینه تولید شیرهای هیدرولیک باعث شده است که اشکالات فنی در زمان کاری محصولات به حد قابل توجهی کاهش یابد.
استفاده از این محصولات کمک می‌ کند که حرکت آسانسور بسیار نرم و روان باشد و همچنین روند توقف و استارت هیچ‌ گونه ضربه یا شوک را به کابین وارد نکند. در میان انواع شیرهای بلین آلمان، نمونه‌ های چهار بوبین تنظیمات بسیار حرفه‌ ای دارند و برخی از مدل‌ ها می ‌توانند تا سرعت ۱۶ متر بر ثانیه را تامین کنند. البته باید به یاد داشته باشید که فشار طبیعی برای بهترین کارایی در شیرهای بلین آلمان ۵۰ بار می‌ باشد. پس طراحی‌ ها باید به شکلی انجام شوند که فشار وارد به این محصولات کمی کمتر از مقدار ماکزیمم قابل تحمل آنها باشد.

معرفی انواع شیرهای بلین آلمان

با توجه به کاتالوگی که توسط شرکت بلین آلمان ارائه شده، شیرهای برقی مدل kv برای آسانسورها و بالابرهایی با ظرفیت کم و تعداد ایستگاه محدود مورد استفاده قرار می‌ گیرند و می‌ توانند سرعت حداکثر ۱۶ متر بر ثانیه را در اختیار شما قرار دهند. این نمونه شیر فقط دارای بوبین D می‌ باشد که امکان حرکت دور کند در جهت پایین را به آسانسور یا بالابر می‌ دهد. اما برای گرفتن نتیجه مطلوب بهتر است از سایر انواع محصولات مانند نمونه‌ های EV نیز استفاده کنید تا روند حرکت آسانسور بدون ضربه یا شوک باشد. پرکاربردترین انواع شیرهای بلین آلمان در ایران عبارتند از:

  •  شیر تک بوبین بلین مدل KV1P
  •  شیر چهار بوبین بلین مدل EV100
  •  شیر سه بوبین مدل KV2S
  •  شیر دو بوبین مدل KV2P
  •  شیر دو بوبین مدل KV1S
  •  شیر تک بوبین مدل KV1P

بررسی دقیق انواع شیرهای بلین

در این قسمت ما برخی از پرکاربردترین شیرهایی که در لیست بالا خدمت شما معرفی کردیم را به شکل دقیق تری بررسی خواهیم کرد.

شیر چهار بوبین بلین مدل EV100

این نمونه شیر برای سرعت حداکثر ۱ متر بر ثانیه طراحی شده و از ۴ بوبین برای کنترل روند حرکت استفاده می‌ کند. در این شیرها بوبین شماره A برای دور کند جهت بالا، بوبین شماره B برای دور تند جهت بالا، بوبین شماره C برای دور تند جهت پایین و ببین شماره D برای دور کند جهت پایین مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

شیر سه بوبین مدل KV2s

از این شیرها برای تامین سرعت حداکثر تا ۱۶ متر بر ثانیه استفاده می‌کنند. این شیرها دارای بوبین شماره A برای دور کند جهت بالا، بوبین شماره C برای دور تند جهت پایین و بوبین شماره D برای دور کند جهت پایین هستند.

شیر دو بوبین مدل KV1S

این نمونه از شیر‌های بلین آلمان برای تامین سرعت حداکثر تا ۱۶ متر مورد استفاده قرار می‌ گیرند و دارای دو بوبین شماره A برای دور کند جهت بالا و بوبین شماره D برای دور کند جهت پایین می‌ باشند.

نحوه عملکرد انواع شیرهای بلین آلمان

تا به اینجا اطلاعات مناسبی را در خصوص انواع شیرهای بلین آلمان در اختیار شما قرار دادیم. حال بهتر است که نیم نگاهی به نحوه عملکرد این محصولات داشته باشیم تا با روند کاری آنها آشنا شوید. در اینجا به عنوان مثال شیرهای چهار بوبین سری EV100 را مورد بررسی قرار می‌ دهیم تا با روش کاری آنها بیشتر آشنا شوید.
در زمان جابجایی آسانسور ابتدا برق به بوبین A و B این شیرها رسیده و حرکت ملایم آسانسور شروع می‌ شود و کم کم این سرعت افزایش پیدا می‌کند تا سرعت حداکثر خود برسد. سپس برای ایستادن ابتدا جریان برق بوبین B قطع شده تا سرعت کاهش پیدا کند، بعد از آن برق A نیز قطع شده تا سرعت به صفر برسد و کابین در محل خود بایستد. در مرحله بعدی وقتی برق به بوبین‌های C و D رسید، مجددا سرعت حرکت آسانسور افزایش یافته تا به حداکثر میزان خود برسد. سپس به ترتیبی مشابه با مرحله قبل برق از روی این دو بوبین برداشته می‌ شود تا ابتدا سرعت کم شده و سپس توقف بدون ضربه و به آرامی صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *