معرفی انواع بالابر صنعتی

آسانسور هیدرولیک

بالابرهای صنعتی امروزه در ساخت و ساز، سایت‌های صنعتی و… کاربردهای متنوعی دارند و به همین دلیل است که با توجه به کاربری شما، انواع مختلف از این محصولات طراحی، تولید و روانه بازار میشود. اولین نکته‌ای در خصوص بالابر باید بدانید این است که کاربرد این محصولات با جرثقیل، لیفتراک و آسانسور تفاوت دارد؛ بالابر به زبان ساده وسیله‌ای برای انتقال افراد و تجهیزات مختلف به ارتفاعی مشخص است. در ادامه این مطلب از سایت آسیا هیدرولیک با معرفی انواع بالابر صنعتی، شما را با این مقوله بیشتر آشنا می‌کنیم تا بتوانید با آگاهی کامل بالابر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

 

انواع بالابر صنعتی از نظر طراحی

برای معرفی انواع بالابر صنعتی ابتدا باید بدانید که بالابر‌ها را بر اساس ویژگی‌ها و نوع کار آنها به طور کلی به دو دسته بالابر‌های متحرک و ثابت تقسیم می‌کنند. از طرفی بالابر‌های ثابت و متحرک خود دارای انواع مختلفی هستند که بستگی به شرایط و کاربرد مورد نظر می‌توان از آنها استفاده کرد. بالابرهای ثابت به طور کلی برای مواردی کاربرد دارند که صرفا در یک مسیر مشخص و تعیین شده میخواهید که تجهیزات، مواد اولیه یا افراد را به ارتفاع مشخصی برسانید، اما نمونه‌های متحرک برای شرایطی استفاده می‌شود که ممکن است جایگاه کار در ارتفاع تغییر کند و به این صورت مجبور شوید برای دسترسی به همه قسمت‌های پروژه از بالابرهای متحرک استفاده کنید. در ادامه بیشتر در خصوص بالابرهای ثابت و متحرک صحبت می‌کنیم و نکاتی را در این زمینه  در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

بالابر ثابت صنعتی

انواع بالابر صنعتی ثابت معمولاً در شرایطی کاربرد دارد که شما بخواهید کالا و یا افراد را به ارتفاع مشخصی ببرید. این محصولات در انباری‌های مختلف، فروشگاه‌های بزرگ، مکان‌های صنعتی و کارگاه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.  معمولاً نیروی مورد نیاز این بالابرها توسط موتور‌ها و جک‌های هیدرولیکی تامین می‌شود. این بالابرها بستگی به ارتفاع حمل و نقل و وزن نهایی هر آنچه روی آنهاست دارای انواع مختلفی هستند. در شرایطی که نیاز به بالابر‌های قوی برای انتقال افراد و تجهیزات است، از بالابر‌های ثابت آکاردئونی استفاده میشود. ظرفیت زیاد، ایمنی بالا و قدرت مناسب باعث شده است که از این نوع بالابر ثابت در محل‌های صنعتی کارخانه، فرودگاه، انبار و… استفاده شود.

 

بالابر صنعتی آسیا هیدرولیک

بالابر‌های متحرک

بالابر‌های متحرک همانطور که از اسم آنها مشخص است قابل استفاده در بخش‌های مختلف یک پروژه هستند و به عنوان مثال زمانی که شما قصد فعالیت در ارتفاع مشخص از یک سوله با سقف بلند را دارید، استفاده از این بالابر‌ها برای شما گزینه بسیار خوب و مناسبی خواهد بود. از طرفی از بالابر‌های متحرک در خدمات شهری مختلف، به عنوان مثال برای نصب انواع بنرها، نصب چراغ و… کاربرد فراوانی دارد. این بالابر‌ها خود دارای انواع مختلفی هستند که می‌توان گفت از نظر ساختار بالابر با نمونه‌های ثابت تشابه دارند. در ادامه نمونه‌های مختلف بالابر را با در نظر گرفتن این تنوع بالاتر به شما معرفی میکنیم.

 

انواع بالابر صنعتی

معرفی انواع بالابر صنعتی در این بخش بر اساس تنوع مشخص شده در بازار محصولات است، هر کدام از موارد زیر در شرایط خاصی کاربرد دارند که برای شناخت بهتر آنها می‌توانید برای مکان‌های مختلف بالابر مناسب را انتخاب کنید.

●        بالابر‌های تلسکوپی یا مفصلی

این نوع بالابر دارای دو بازو هستند که یکی از آنها حرکت تلسکوپ و دیگری حرکت مفصل را شبیه سازی می‌کند. از آنها در شرایطی استفاده می‌شود که قصد دسترسی به ارتفاع بالا در حدود ۱۴ تا ۴۵ متر را دارید، علاوه بر امکان فعالیت در ارتفاع بالا با استفاده از این نوع بالابر شما می‌توانید برای کار در ارتفاع‌های بالا و قدرت مانور بالاتری داشته باشید و از سوی دیگر نقاط کور شما کاهش پیدا کند. در ضمن این بالابر‌ها دارای یک بازو محرک نهایی هستند که به شما اجازه می‌دهد در ارتفاع‌های بالا تا حد مطلوبی حرکت افقی داشته باشید. امکان استفاده از این بالابر‌ها بر روی خودرو باعث شده که استفاده زیادی در صنعت و از طرفی خدمات شهری و… داشته باشند. معمولا نمونه‌های مختلف بالابر تلسکوپی توانایی تحمل وزن‌های بین ۲۰۰ تا ۴۵۰ کیلوگرم را دارند.

 

●         بالابرهای ریلی دستی

این نوع بالابر به شکلی است که شما می‌توانید از آن در محیط‌هایی استفاده کنید که سطح شکننده و ضعیفی دارند.

 

●         بالابرهای ساختمانی

ساخت بالابر با سایر محصولاتی که تا الان معرفی کردیم کمی متفاوت است، این بالابر‌ها که برای انتقال مصالح به قسمتهای بالای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند این صورت هستند که انرژی مورد نیاز کار آنها توسط یک الکتروموتور تامین می‌شود. این بالابر‌ها دارای دو نوع سه فاز و تکفاز می‌باشند.

 

●        بالابرهای قابل یدک

این بالابرها معمولاً به شما قابلیت دسترسی به ارتفاع ۵ تا  ۲۲ متر را می‌دهند و از طرفی امکان حمل آنها در مسافت‌های طولانی اجازه می‌دهد که در موارد مختلف از آنها استفاده کنید. این بالابر‌ها معمولاً برای مکان هایی که دارای سطحی خاکی، شنی یا به طور کلی ناهموار هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد و سبک بودن آنها به شما اجازه میدهد که در بخش‌های مختلف یک پروژه وسیع از آنها استفاده کنید.

 

●        بالابرهای عمودبر

این بالابرها  در شرایطی استفاده می‌شوند که دسترسی به محل مورد نظر برای شما سخت می‌باشد. این بالابرها به شما اجازه دسترسی  ارتفاع بین ۶ تا ۱۰ متر را می‌دهند و معمولاً برای فروشگاه‌های بزرگ، انبارها و تعمیر و نگهداری ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

●         بالابرهای عنکبوتی

یکی از ویژگی‌های اصلی این بالابر‌ها این است که به شما اجازه عبور از هر مانع و فعالیت در ارتفاعات مختلف را میدهد. انعطاف پذیری بالای این بالابر‌ها باعث شده است که در شرایط مختلفی از آنها استفاده شود و به عنوان یکی از محصولات پرکاربرد این عرصه شناخته شوند.

 

معرفی انواع بالابر صنعتی از نظر ساختار و تجهیزات

برای معرفی انواع بالابر صنعتی از نظر ساختار و تجهیزات، انواع بالابر‌های موجود در بازار را از نظر تجهیزات بکار رفته و نحوه عملکرد آنها برای انتقال قدرت تقسیم بندی می‌کنند. انواع بالابر از نظر تجهیزات انتقال قدرت عبارتند از:

 

  • بالابرهای بوم لیفت ثابت
  • بالابرهای دوگانه هیدرولیکی همراه با زنجیری یا کابلی
  • بالابرهای کابلی و یا زنجیری
  • بالابرهای جک مستقیم
  • بالابرهای ثابت آکاردئونی

 

استفاده از تکنولوژی‌های مختلف روز دنیا برای تولید انواع بالابر که در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، تنوع این محصولات را بالا برده و از طرفی باید در نظر داشته باشید که این محصولات هرسال پیشرفت زیادی میکنند تا بتوانند در عمل کاربرد مناسبی برای شما داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *