کاربرد بالابر هیدرولیکی

فروش بالابر

بالابر‌های هیدرولیکی امروزه در صنعت کاربرد گسترده‌ ای دارند. از طرفی تکنولوژی ساخت بالای این محصولات و تنوع آنها باعث شده است که بتوانند نیازهای مختلف را برطرف کنند. به خصوص برای انجام کارهای سنگین که نیروی انسانی توانایی آن را ندارد، این محصولات بسیار موثر واقع می‌‌ شوند. بالابرهای هیدرولیکی تجهیزاتی هستند که توانایی حمل بار در ارتفاع یا عمق را دارند و در فضای باز یا بسته قابل استفاده هستند. در ادامه این مطلب ما ابتدا این محصولات را خدمت شما معرفی میکنیم تا با نحوه کار آنها آشنا شوید، سپس انواع انواع مختلف این محصولات را را معرفی می‌کنیم. در پایان نیز موارد مختلف کاربرد بالابر هیدرولیکی را با هم بررسی خواهیم کرد.

فروش انواع بالابر هیدرولیکی

 بالابر هیدرولیکی چیست؟

بالابر‌های هیدرولیکی ماشین‌ هایی هستند که در محیط‌ های کارگاهی یا خط‌ های تولید برای حمل نفرات یا بار مورد استفاده قرار می‌‌ گیرد. این وسایل به شما اجازه می‌‌ دهد که به راحتی بتوانید در انبارها و یا انتقال بار به درون وسایل نقلیه، عمل جابجایی را با سرعت و امنیت بالاتری انجام دهید. بالابرها طبق مکانیزم‌ های مختلفی کار می‌ کنند که با توجه به نحوه کار، محل استفاده و…باید یکی از آنها را برای محیط کاری خود انتخاب کنید.

زمانی که سخن از بالابر هیدرولیکی به میان می‌‌ آید منظور ما نمونه‌ ای از بالابرها هستند که با استفاده از فشار روغن نیروی مورد نیاز برای جابجایی را تامین می‌‌ کنند. در این دستگاه‌ ها نیروی مورد نیاز برای به حرکت در آوردن روغن در جک‌ ها توسط موتورهای الکتریکی تولید می‌‌ شود. کاربرد بالابر هیدرولیکی بستگی به انتظارات شما از این دستگاه دارد. برای انتخاب محصول خود باید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

  • نوع کاربرد
  • فضای استفاده از بالابر هیدرولیکی
  • ظرفیت متناسب با کاربرد
  • میزان ایمنی
  • قیمت نهایی دستگاه

انواع بالابر هیدرولیکی

انواع بالابرهای هیدرولیکی موجود در بازار عبارتند از: «بالابر هیدرولیک جک مستقیم، بوم لیفت‌ های تلسکوپی و مفصلی، بالابر آکاردئونی، بالابر تلسکوپی، بالابر هیدرولیکی زنجیری، بالابر هیدرولیکی ترکیبی که شامل یک مدار هیدرولیک و زنجیر یا کابل است» البته باید در نظر داشته باشید که بالابرهای هیدرولیکی از نظر بسته شدن جک تقسیم بندی مختلفی دارند که هر کدام از این موارد ویژگی‌های خاص خود را دارد و در شرایط متفاوتی استفاده می‌‌شود. در ادامه این موارد را با هم بررسی می‌‌ کنیم:

 

●        بالابر دارای جک هیدرولیکی مستقیم از زیر

کف این بالابرها به وسیله ۴ ریل به جک که در زیر کف یا کابین بالابر قرار میگیرد، متصل می‌ شود. یکی از معایب این نوع بالابر نیاز به حفر یک چاله داخل زمین است که طول این چاله باید برابر با طول جک شما باشد. این بالابر‌ها به عنوان خودروبر، نفربر و یا بالابر مخصوص حمل بار مورد استفاده قرار می‌ گیرند. مزایای اصلی این بالابرها ایمنی مناسب و عدم استفاده از زنجیر، سیم بکسل یا چرخ است.

 

●        بالابر هیدرولیک با جک غیر مستقیم از بغل

استفاده از جک کوچکتر باعث شده است که برای استفاده از این بالابر‌ها نیاز به حفر چاه نداشته باشید. همچنین قابلیت جابجایی تا ارتفاعات بالا باعث شده که این محصولات کاربرد گسترده‌ ای در صنعت داشته باشند. محل قرارگیری جک هیدرولیک در این بالابرها بین دو ریل و کنار کفی می‌‌ باشد که روی آنها دو غلتک نصب می‌‌ کنند. این غلتک ها برای بستن زنجیر یا سیم بکسل مورد استفاده قرار می‌‌گیرند، تا به وسیله آنها بتوان سر کوی بالابر را به درستی مهار کرد.

 

●        بالابر هیدرولیک با جک مستقیم از بغل

محل قرار گیری جک در این بالابر کنار کفی می‌‌ باشد. برای استفاده از آنها شما می‌ توانید یک چاله متناسب با طول جک خود حفر کنید، یا جک را بر روی زمین قرار دهید. البته در نظر داشته باشید این مورد به دلخواه شما نیست و کاربرد موردنظر شما تعیین کننده نحوه نصب جک است.

 

 کاربرد بالابر هیدرولیکی چیست؟

تنوع بالا، اشغال فضای کم، روند کاری کم سر و صدا، عدم نیاز به موتورخانه و طول عمر زیاد باعث شده است که شاهد کاربرد بالابر هیدرولیکی در منزل، کارخانه‌ ها و یا فروشگاه‌ ها باشیم. این محصولات علاوه بر اینکه در کارگاه‌ ها برای بارگذاری‌ های سنگین و یا بلند کردن قطعات یا تجهیزات مختلف به کار می‌‌ روند، قابلیت جابجایی نفرات در ارتفاع‌ های مختلف را نیز دارند. بالابرهای نفربر معمولاً دارای کابینی هستند که به نیروی کار اجازه می‌‌ دهد تا ارتفاع دلخواه بالا برود و فعالیت‌هایی که بر عهده دارند را انجام دهد. همین موضوع باعث می‌ شود تا حد زیادی فشار وارد بر نیروی انسانی در محیط کار کاهش پیدا کند و از طرفی ایمنی برای حمل افراد یا بارهای مختلف افزایش یابد.

 

همچنین در بنادر و اسکله‌ها، بالابرهای هیدرولیکی باعث افزایش سرعت بارگیری و یا تخلیه بار می‌‌ شوند. نمونه دیگری از بالابرهای هیدرولیکی حمل بار را به صورت افقی انجام می‌‌ دهند. این دستگاه‌ ها نسبت به سایر ابزارها یا دستگاه‌ های مورد استفاده برای حمل بار روی یک سطح افقی مانند نوار نقاله، تحمل بار بیشتر و عمر بالاتری دارند. از آنجایی که بالابر‌های عمود و کاربرد گسترده تری دارند، در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه خواهیم داد.

 

کاربرد بالابر هیدرولیکی عمود بر

این بالابر‌ها به شما اجازه می‌‌ دهند که تا ارتفاع ۱۲ متر نیروی کار و تجهیزات خود را جا به جا کنید. به همین دلیل از این محصولات در صنایع هواپیما سازی، انبارها و یا سوله‌ها استفاده فراوانی می‌شود. از طرفی نمونه‌ های قابل حمل این بالابر‌ها قدرت مانور بیشتری را در اختیارتان قرار می‌‌ دهد که در شرایط مختلف می‌‌ تواند برای شما بسیار مفید باشد. پیشرفت تکنولوژی ساخت این دستگاه‌ ها اجازه تولید بالابرهای مفصلی را به تولیدکنندگان داده است. این نمونه از بالابرهای عمودی علاوه بر آسان سازی دسترسی به ارتفاع بالا، امکان حرکت افقی در جهت‌ های مختلف را نیز در اختیارتان می‌‌ گذارد. وجود سیستم تعلیق مناسب در بالابرهای مفصلی باعث شده است که در زمان کار در ارتفاع کمترین میزان لقی یا لرزش را احساس کنید و همین باعث افزایش امنیت محل کار شما خواهد شد. در ضمن تولید این محصولات در ابعاد و اندازه‌ های مختلف اجازه می‌ دهد برای مکان‌ های مختلف، به محصولاتی متناسب با محیط و کاربری خود دسترسی داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *