تکنولوژی روز دنیا در ساخت بالابر هیدرولیکی

فروش انواع بالابر آسیاهیدرولیک

با اینکه به عقیده بسیاری بالابرهای هیدرولیکی تکنولوژی ساخت بالایی دارند و جزء وسایل پیشرفته به حساب می‌آیند، امروزه استفاده از سیستم‌های دیجیتال هوشمند باعث شده که تمامی صنایع تحت تاثیر قرار بگیرند. از طرفی پیشرفت سایر جنبه‌های علم باعث شده که تولید کنندگان بالابر هیدرولیکی به خصوص در کشورهای پیشرفته هر روزه به دنبال راهکارهایی باشند که بتوانند با مصرف مقدار کمتری انرژی، بازده بالاتری داشته باشند.

مورد بعدی که پیشرفت تکنولوژی برای دنیای بالابرهای هیدرولیکی به ارمغان آورده، افزایش ایمنی بالابرهاست. در ادامه این مطلب ما قصد داریم بخشی از تکنولوژی به کار رفته روز دنیا در ساخت بالابر هیدرولیکی را با هم مرور کنید تا اطلاعات شما در خصوص این تجهیزات به روز باشد و با آنها بیشتر آشنا شوید.

 

آسانسور هیدرولیک آسیا هیدرولیکعرفی تکنولوژی‌های جدید در ساخت بالابر هیدرولیکی

یکی از محبوبیت ترین محصولات در دسته بالابر‌های هیدرولیکی، بالابرهای نفربر هستند. یکی از مشکلاتی که در گذشته این محصولات داشت، انحراف در بخشی بود که نیروی کار روی آن می‌ایستاد. همین موضوع باعث میشد که وقتی فردی قصد داشت علاوه بر بالا رفتن در ارتفاع مشخص، در زاویه مشخصی از یک مکان کار کند دچار مشکل شود. اما امروزه به لطف سیستم‌های هوشمند ما شاهد این هستیم که برای تراز کردن هر بخش دیگر مشکلی وجود ندارد.

در بازار جهانی بهترین بالابرهای نفربر که قابلیت تراز شدن اتوماتیک دارند ساخت کشورهای ایتالیا، آلمان و انگلستان می‌باشند. روند کار این بالابر‌ها به این صورت است که برای سنجش زاویه و تغییر زاویه مورد نظر برای رسیدن به حالت تراز از سنسورها و برنامه نویسی‌ های کامپیوتری استفاده میکنند و همین موضوع باعث بالا رفتن دقت این تکنولوژی شده است. این بالابر‌ها که برای رنگ آمیزی، نصب وسایل مختلف، تعمیر و نگهداری و… در ارتفاعات بالا مورد استفاده قرار می‌ گیرند، دارای انواع مختلفی هستند و در میان آنها بالابرهای بوم لیفت یا بازویی و بالابر آکاردئونی بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف دارند. نیروی محرکه این بالابر‌ها معمولاً با موتورهای هیبریدی، موتور دیزلی و یا باطری تامین می‌شود. نمونه دیگری از بالابرهای نفربر وجود دارد که با نام بالابر ستونی شناخته می‌شود، این محصولات معمولاً برای کاربردهای سبک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

 تاثیر تکنولوژی‌های روز دنیا بر بالابرهای هیدرولیکی

تا حدود ۱۰ سال پیش بسیاری بر این باور بودند که صنایع هیدرولیک و تولید جک هایی از این دست، یک صنعت شکست‌خورده و رو به انقراض میباشد، چرا که تنوع محصولی موجود در آن به راحتی اجباری شده بود. اما با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های مختلفی مانند جرثقیل ها، بیل‌های مکانیکی، لیفتراک و… شرایط تغییر کرد. وارد شدن چنین دستگاه‌های پرکاربرد به بازار باعث شد که صنعت بالابر هیدرولیکی تحول اساسی را تجربه کند و از طرفی استفاده از پیشرفت های حاصل شده در دنیای دیجیتال باعث شد شاهد پیشرفت زیادی در این حوزه باشیم. به شکلی که این روزها ایمن ترین راه برای کار در ارتفاع استفاده از بالابرهای هیدرولیکی می‌باشد. از طرفی اگر قصد انتقال وسایل و تجهیزات خاصی به ارتفاع را داشته باشید، قطعا این وسایل پرقدرت و ایمن گزینه‌ های مناسبی برای شما خواهند بود. بعد از ورود بالابرهای هیدرولیکی استفاده از روش هایی مانند آویزان شدن از طناب، استفاده از نردبان یا داربست و… به طور کلی کنار گذاشته شد، چرا که این روشها علاوه بر اینکه امنیت کافی نداشتند، سرعت عمل را نیز بسیار پایین می‌آوردند.

 

بالابر‌های هیدرولیکی تولید شده با تکنولوژی‌های جدید

در این بخش قصد داریم انواع بالابرهای هیدرولیکی ساخته شده با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا را معرفی کنیم تا با محصولاتی که در این عرصه تولید و به بازار عرضه می‌شوند آشنا شوید. اولین محصولی که خدمت شما معرفی می‌کنیم بالابرهای هیدرولیک متحرک نصب شده بر روی کامیون ها می‌باشد. این بالابرها توسط شرکت Star Platforms تولید و به بازار عرضه شده است. این شرکت که بیشتر در زمینه اجاره بالابر فعالیت می‌کند، سعی کرده است که در کمترین زمان ممکن محصولات خود را به دست مشتری برساند و برای این کار از کامیون های DAF XF 530 استفاده می‌ کند.

 

یکی از ویژگی‌ های کلیدی این بالابرها مصرف سوخت پایین آنهاست که طبق برآوردهای انجام شده به میزان ۷ درصد از سایر محصولات در رده بندی خود مصرف سوخت کمتری دارد. نکته‌ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید، اهمیت صرفه جویی در مصرف سوخت در بازار اروپاست، چرا که بالا بودن قیمت سوخت باعث شده است موضوع میزان مصرف سوخت وسایل حمل و نقل اهمیت زیادی پیدا کند. مورد بعدی که این شرکت همواره در خصوص محصولات خود رعایت کرده توجه به اثرات محیط زیستی است، این کامیون‌ها و بالابرها نسبت به سایر موارد مشابه با خود آلایندگی‌های کمتری تولید می‌کنند.علاوه بر مواردی که تا اینجای کار گفتیم استفاده از سیستم دوربین چهار طرفه باعث شده است که در زمان تخلیه بار یا بارگیری و سایر موارد استفاده می‌توانید امنیت بیشتری داشته باشید.

 

بالابرهای هیدرولیکی هیبریدی مدرن

پیشرفت باتری‌های لیتیومی این امکان را به شرکت‌های تولید کننده بالابرهای هیدرولیکی داده است که بتوانند تغییرات زیادی در ساختار محصولات قدیمی خود بوجود بیاورند. استفاده از موتورهای هیبریدی اجازه می دهد که بتوان در بالابرهای مفصلی و تلسکوپی کنترل بیشتر و دقیق تری روی عملکرد بالابرها داشته باشید. از سوی دیگر در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی میشود. یکی از طرح هایی که این شرکت برای پیشرفت بیشتر و همگام شدن با تکنولوژی‌های روز برای خود در نظر گرفته هزینه کردن برای تربیت نیروی کار ماهر است، علاوه بر این موارد مدیر عاملان این شرکت توجه زیادی به جذب متخصصانی دارند که بتوانند پیوندی بین دنیای بالابرهای هیدرولیکی و سایر تکنولوژی‌های دنیای دیجیتال ارتباط برقرار کنند.

 

بالابر‌های هیدرولیکی عنکبوتی مدرن

شرکت ایتالیایی پالازانی این روزها اقدام به بروز سازی بالابرهای عنکبوتی خود کرده است. ارتفاع این محصول حدود ۳۷ متر است که به گفته مهندسان این شرکت بدون هیچ مشکلی و با حرکات کاملاً روان بالابر به این ارتفاع می‌رسد. نکته بعدی که در خصوص این محصولات باید بدانید این است که استفاده از سیستم های الکتریکی و مکانیکی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شده و از طرفی به شما اجازه میدهد کنترل دقیق تری روی عملکرد این بالابرها داشته باشید. استفاده از سیستم‌های هوشمند نیز تا حد زیادی باعث شده که عملکرد این محصولات بهبود پیدا کند و از نظر امنیتی هم رتبه خوبی داشته باشند. یکی از این سیستم‌ها که تاثیر زیادی روی امنیت بالابرهای هیدرولیکی این شرکت داشته است، سیستم بازگشت به مبدا است که در صورت بروز هر مشکلی بالابر به حالت اولیه خود باز می‌گردد و فرد استفاده کننده از آن با مشکل مواجه نمی شود. در ضمن استفاده از سیستم‌های جی پی اس و پنلی اپراتوری پیشرفته این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید خطاهای فنی و نظارتی را از طریق تلفن همراه خود و یا سایر ابزار ارتباطی کنترل کرده و کلیه اطلاعات مربوط به عملکرد این دستگاه را به یک سیستم مرکزی انتقال دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *